marți, 7 aprilie 2015

Gogosi pripite


















Gazda Provocarii secrete a lunii martie, Paula mi-a repartizat blogul Margaretei Cismasiu, pe care va invit si pe voi sa-l vizitati. M-am plimbat eu prin bucataria ei virtuala si am ales un desert clasic as putea spune: gogosi pripite, din aluat oparit.Sper sa nu se supere Margareta, dar am mai completat reteta cu faina, pentru ca mi s-a parut ca, consistenta aluatului o cere si mirodenii.Gogoselele astea se fac foarte repede si sunt bune.Mai ca as spune ca iti vine sa le mananci ca pe seminte.Sunt bune sub orice forma, simple, pudrate cu zahar, sau scufundate in ciocolata topita, umplute cu dulceata, etc.Ca sa nu spun ca in varianta fara zahar pot iesi niste aperitive super din ele umplute cu tot felul de umpluturi sarate.

INGREDIENTE:
-240 ml apa
-100 g unt
-200 g faina
-4 oua
-o lingura de zahar
-un plic zahar vanilat
-un varf de cutit de sare
-coaja rasa de o lamaie sau portocala (optional)
-cateva picaturi de esenta de rom
-ulei pentru prajit

MOD DE PREPARARE:
1.Fierbeti apa impreuna cu untul,sarea, zaharul
2.Dupa ce apa clocoteste, faceti focul mic si adaugati toata faina ,esenta de rom si coaja rasa de lamaie, amestecand temeinic, pana ce aluatul se desprinde de pe peretii vasului.Lasati 5-10 minute la racorit.

3.Adaugati ouale, unul cate unul, mixand bine spre omogenizare dupa fiecare adaugare

4.Incingeti uleiul si adaugati cate o lingura de aluat.Prajiti gogosile pe ambele parti, apoi scoateti-le pe o hartie absorbanta pentru a inlatura excesul de ulei.
5.Serviti-le pudrate cu zahar vanilat, scortisoara, coaja rasa de lamaie sau umplute cu dulceata, crema de vanilie sau ciocolata.Daca doriti puteti sa le glazurati scufundandu-le in ciocolata topita.


Pofta buna!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...