vineri, 23 ianuarie 2015

Piept de pui sous vide


Titlul pare fancy, mai ales că a fost și mai este o modă de a găti carnea în acest fel.Când am auzit prima dată de a găti sub vid, mi-a părut rău că nu mi-am cumpărat un dispozitiv de vidat de la Zepter.Dar am văzut de curând la TV Paprika o emisiune a Marthei Stuart, care mi-a arătat cât de simplu se poate găti fără dispozitive speciale, ci doar cu o pungă sigilabila și un termometru pentru lichide.Rezultatul însă, în cazul de față al pieptului de pui, este absolut  remarcabil, mai ales că știți cu toții că nu-i ușor să gătești un piept de pui în vase obișnuite să iasă moale și suculent.Nu vorbesc aici de vasele Zepter, în care se poate găti ușor pieptul de pui să iasă așa cum ni-l dorim.Dar să explorăm metoda simplă, fără vase sau dispozitive speciale. 

 INGREDIENTE:
ustensile:
 2 pungi cu fermoar (sistem de închidere)
 Termometru pentru lichide

 -un piept de pui cu piele și os
 -o lingură sos de soia
 -1/2 linguriță sos de stridii
 -3 felii de ghimbir
 -1/2 linguriță unt
 -sare, piper după gust

 MOD DE PREPARARE:


1.Tăiați puiul în două și dezosați-l lăsând pielea intactă.Luați o pungă cu sistem de închidere, puneți puiul în ea la marinat timp de o oră, sau de seara până a două zi,  împreună cu sosul de soia, stridii și feliile de ghimbir. Înainte de a începe gătitul punem fiecare jumătate de piept de pui în câte o pungă.Eu am pus 2 intr-o pungă prima dată, dar e mai bine să puneți fileurile în pungi individuale, să nu se atingă carnea una de alta.



2.Încălzim apă într-o cratiță încăpătoare, așezam punga cu un piept de pui, nesigilată în apa caldă și cu ajutorul mâinii împingem aerul din pungă, apoi o sigilăm.Procedăm la fel și cu a două pungă.Dacă aveți sistem de vidat, folosiți-l.



3.Încălzim apa în cratiță până la 68 *C, punem pungile cu puiul în apă, având grijă să menținem temperatura la 68 *C. Gătim puiul în acest fel timp de 12 minute. La 68*C, în apă încep să se facă mici bule pe termometru și pe fundul cratiței.La 80*C, bulele mici sunt în toată masa de apă. 
 4.Scoatem piepturile din pungi, încingem untul într-o tigaie, și rumenim piepturile pe partea cu pielea.
 5.Servim alături de o salată sau garnitura dorită.


Poftă bună !
 Notă: Acest mod de a găti carnea în vid la temperatură joasă, o face foarte suculentă și gustoasă.Se poate găti și peștele în acest mod și alte tipuri de carne, dar timpii diferă la fel și temperaturile.E o manieră simplă și sănătoasă de a găti .
Poftă bună!

Un comentariu:

  1. Super buna ideea cu punga cu zip lock. Un aparat din acela de gatit in vid este destul de scump. Voi incerca si eu. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...