marți, 13 mai 2014

Chec de albusuri cu nuca si mure


 Mi-au rămas multe albușuri după sărbători, pe care le păstrez la congelator.Așa că am bântuit pe internet după rețete.până la urmă m-am întors la draga mea Silvia Jurcovan, cu care am învățat să gătesc.La ea am găsit o rețetă care mi s-a părut de încercat, așa că am purces la treabă.Sunt diferențe față de ea, dar aluatul de bază, al ei l-am folosit și nu mi-a părut rău, pentru că a ieșit ceva tare bun.Drept care, vă sfătuiesc să încercați din prima, cu cantitate dublă ( asta dacă aveți albușuri, of course) că nu veți fi dezamăgite.Iese o minune de chec , care poate fi umplut cu ce vă trece prin cap și aveți prin cămară sau congelator.Sezonul căpșunilor  a început, se apropie cel al cireșelor și vișinelor mai încolo..E de încercat, eu așa zic. Cu fructe uscate, cu fructe proaspete, cu ce aveți, dar succesul e garantat.Revenind la Silvia Jurcovan,care reprezintă un simbol pentru bucătăria anilor 70, am fost surprinsă să constat că nu are nici măcar o biografie pe wikipedia și pe care cu siguranță o merită. 

 INGREDIENTE:
 -6 albușuri sau 210 g albuș ( în caz că aveți mai multe albușuri păstrate în congelator)
 -200 g zahăr tos
 -100 g ulei 
 -60 g faina+ o lingură de făină
 -100 g nuci măcinate
 -o lingură suc de lămâie 
 -coaja rasă de la o lămâie
 -un plic zahăr vanilat
 -un plic praf de copt
 -1/2 linguriță scorțișoară măcinată
 -2 cești mure 
 -un vârf de cuțit de sare
 MOD DE PREPARARE:
 1.Se amestecă într-un bol, 60 g făină, nucile măcinate, praful de copt, scorțișoara, coaja rasă de lămâie.
 2.Se freacă uleiul cu zahărul și zahărul vanilat, după care se adaugă ingredientele solide.
 3.Albușul se bate spumă, când începe să facă spumă se adaugă sarea, sucul de lămâie și zahărul și se bate până ce albușul se întărește și rămâne drept pe vârful țelului.
 4.Se adaugă albușul bătut, în 3 tranșe, în amestecul solid, amestecând cu grijă cu ajutorul unei spatule sau al unei linguri .
 5.Murele se amestecă ușor cu o lingură de făină, avad grijă să nu le zdrobim, după care le amestecăm ușor în aluatul obținut mai sus.Dacă folosiți mure congelate, le decongelați și le lăsați la scurs, înainte de a le amestecă cu făina.
 6.Turnăm toată compoziția într-o tavă de chec potrivită, unsă în prealabil cu unt sau ulei și dăm la cuptorul preîncălzit la foc mediu (180*C), timp de 30-40 de minute, până ce checul trece proba scobitorii. Se scoate din tavă după ce se răcește.

 Poftă bună ! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...