vineri, 26 aprilie 2013

Clatite suedeze cu cartofi (raggmunk)




Provocarea secreta din luna aceasta ,gaduita de blogul Gabrielei mi-a rezervat blogul Ilenei  ,un blog cu poze frumoase si nu numai .M-am hotarat greu ce reteta sa fac,dar m-am oprit pana la urma la o reteta suedeza de clatite cu cartofi, care se cheama raggmunk.E drept ca e o reteta mai de iarna, dar eram curioasa.Sa vedeti ce a iesit.

INGREDIENTE :
-175 faina
-o lingurita praf de copt (merge si fara el)
-2 oua
-300 ml lapte
-o ceapa potrivita sau o legatura de ceapa verde
-4-5 frunze de leurda tocate (se poate si fara)
-400 g cartofi rasi
-sare,piper dupa gust
ptr servire :
-2 felii de bacon,speck,prosciutto crudo/ persoana
-chutney de smochine

MOD DE PREPARARE :
1.Se face un aluat de clatite din faina, praf de copt, oua si lapte.
2.Se adauga ceapa tocata si cartofii rasi pe razatoarea mare si se potriveste de sare si piper.

3.Se prajesc feliile de bacon sau ce fel de sunca aveti, apoi se lasa la scurs pe un servet de hartie absorbant


4.In aceeasi tigaie, se mai adauga unt daca e nevoie si se pune 1/2 de ceasca de compozitie si se intinde cu o spatula in tigaie, cat mai uniform.Nu trebuie sa fie groase clatitele.Se prajesc la foc mic( dupa ce intai tigaia a fost incinsa), pentru a se gati si cartofii din compozitie.Cand fata de deasupra a clatitei este uscata,inchegata,se intorc pe partea cealalta .Presam cu spatula.Cand sunt gata rumenite se pun pe o farfurie si se acopera bine cu un capac.

5.Se mananca cu feliile de bacon alaturi si dulceata de merisoare, sau alta dulceata acrisoara.Cum eu nu am avut , am folosit ce am avut, adica chutney de smochine si a mers foarte bine.Am imbinat nordul cu sudul ca sa zic asa.
Pofta buna !







2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...