joi, 29 noiembrie 2012

Pulpe de rata cu sos de afine


Provocarea Dulce Romanie, initiata de Mihaela,a implinit 2 ani,deci musai s-o sarbatorim.Aceasta editie aniversara e gazduita, fireste as zice, tot de Mihaela, care a nascocit o tema interesanta si provocatoare pentru noi, bloggerrii culinari : rosu,galben si albastru , asta-i tema in cauza. Celebrarea Romaniei. Eu nu am ales sa fac neaparat o reteta traditionala romaneasca,cat sa folosesc culorile in cauza in preparatul meu.Albastrul ala mi-a dat multa bataie de cap ! La dulciuri e mai usor,pentru ca te poti juca cu culorile,dar la mancare e greu.Cum o-ntorci albastru nu iese.Am lasat sa se oxideze varza rosie, afine,degeaba ca sosul albastru tot nu iese.Asa ca am considerat afinele albastre si am facut pulpe de rata la cuptor cu sos de afine (pentru albastru) , piure de cartofi cu parmezan (pentru galben) si salata de sfecla (pentru rosu).In Ardeal este obisnuit sa manaci carne de rata,gasca sau rasol de vaca cu sosuri dulci de fructe.
Am facut si un tort tricolor,dar asta nu pot sa-l pozez decat pe lumina,asa ca maine se va intampla sedinta foto la tort.
INGREDIENTE:
-2 pulpe de rata
-2 buc piper indonezian (cu bobul lung) ,eu l-am cumparat de la Sugerspice.ro in lipsa piperul negru obisnuit
-sare
-rozmarin

ptr piure:
-4-6 cartofi
-50 g unt
-1/2 ceasca parmezan ras
-lapte (nu l-am masurat,am pus din cutie) probabil 150 ml
-1/4 lingurita de nucsoara rasa
-sare ,dupa gust

ptr sos:
-o ceasca de afine
-o ceasca de apa sau suc de afine
-2 linguri de zahar
-o lingura de otet balsamic
-un baton mic de scortisoara
-1/4 lingurita de piper alb
-1/4 lingurita de fulgi de ardei iute (optional)
-o lingura de amidon
-un varf de cutit de sare

ptr.salata de sfecla:
- o sfecla coapta sau fiarta
-o lingurita de hrean ras
-1/4 lingurita de chimen macinat
-2 boabe de piper indonezian,zdrobite
-o lingura ulei de masline
-o lingura otet balsamic
-sare dupa gust

MOD DE PREPARARE :
1.Incepeti cu salata de sfecla: taiati cubulete sfecla, apoi adaugati restul ingredientelor ,amestecati, acoperiti si lasati sa se imbine aromele.



2.Se cresteaza pielea pulpelor de rata si se asezoneaza cu sare si piper indonezian, lung (cel din prima imagine).Il gasiti de cumparat de la site-urile de condimente de pe internet.Eu l-am cumparat de la SugarSpice.
3.Se rumenesc pulpele intr-o tigaie antiaderenta, fara adaos de ulei, pentru ca vor lasa pulpele suficienta grasime,2 minute cu pielea in jos,apoi 2 minute cu partea carnoasa in jos.
4.Se transfera pulpele intr-un vas termorezistent, cu grasimea lasata cu tot, se adauga 50 ml de apa,se acopera cu o folie de aluminiu si se dau la cuptorul preincalzit la foc mediu, pentru 30 de minute.La jumatatea timpului,se descopera vasul, se intorc pulpele si se lasa sa se rumeneasca 5 minute,apoi se intorc iar cu pielea in sus, pana se rumenesc frumos .
5.In timpul acesta se pregateste piureul de cartofi,cu mentiunea ca parmezanul ras si nucsoara se adauga la sfarsit.


6.Afinele (mai putin 2 linguri) se pun la fiert impreuna cu apa, zaharul, scortisoara, pana se leaga sosul ca la dulceata.Se adauga piperul macinat, fulgii de ardei iute si cele 2 linguri de afine crude pastrate,se mai da un clocot , apoi se adauga amidonul dizolvat intr-o lingura de apa rece, se lasa pana incepe sa fiarba din nou si se inchide focul.

7.Se monteaza farfuria cu salata de sfecla ,piureul de cartofi si carnea de rata stropita cu sosul de afine.
Pofta buna!





12 comentarii:

  1. asta e fix pe gustul meu! si mai e si tricolara pe deasupra!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sosul de afine,dulce-acrisor,aromat si putin picant, alaturi de cel de mere sunt preferatele mele,la carnea de pasare sau rasolul de vita.

      Ștergere
  2. Cel mai mult imi place steagul,FELICITARI!!!!!!Am tot vazut poze cu Mosu,cu braduti,,,,cu zapada,dar cu steagul le poti numara pe degetele la o mana,desi este sarbatoarea dinaintea mosului.Te puppp si o seara faina!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pansy, m-ai cucerit definitiv si iremediabil cu reteta asta, pe care , daca sunt sanatoasa o voi face chiar maine.Nu am rata dar am cocosi fara numar, fara numar si trebuie a fie buna si asa. Multumesc pentru reteta, romanca destoinica ce esti tu! :)))))

    RăspundețiȘtergere
  4. oau...cum poate arata! super, super, super!

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoasa tema,minunat preparat.
    Sosul este demential de bun iar cu rata chiar ca mi-ai facut o pofta nebuna.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte misto preparatul!
    Tocmai am cumparat o rata grasa si frumoasa si imi cautam ceva de inspiratie (si transpiratie!)
    :)
    Ma duc sa ma aprovizionez cu restul de ingrediente!
    ;)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...