luni, 6 februarie 2012

Creveti cu ananas


Am mancat ceva asemanator asta vara la Balcik, la o carciuma la care ne place sa mergem, pentru ca au mancare buna,inventiva,desi inegala, probabil ca bucatarul sef se schimba. Spun asta ca am mancat de 2 ori in vara trecuta,acest fel de mancare. Prima oara ,a trebuit sa plec tocmai cand aduceau mancarea,trebuia s-o pescuiesc pe prietena mea australianca cu fata ei, pe care le dusesem sa viziteze resedinta reginei Maria la Balcik( noi am fost acolo de mai multe ori),asa ca am mancat mancarea rece dar mi-a placut foarte mult. A doua oara am mancat-o calda, dar nu mai era atat de savuroasa, de asta spun ca probabil sunt 2 bucatari. Asa ca ajunsa acasa, am incercat si eu s-o fac, dupa cum imi aduceam aminte. Sigur ca am mai pus eu de la mine ce imi imaginam ca i-ar face bine. Trebuie sa va spun,fara modestie ca mi-a iesit mult mai buna.E rapid si simplu de facut,iar rezultatul e remarcabil.
INGREDIENTE :
-500 g cozi de creveti
-1 Lg (lingura) fish curry.In lipsa de curry pentru peste, folositi curry simplu
-2 linguri de tempura (in lipsa puteti folosi un aluat de clatite,in care sa puneti eventual 1/2 lg praf de copt,se poate si fara.In acest din urma caz apa de mai jos nu-si are sensul)
-1/2 ceasca apa pentru dizolvarea tempurei
-4 catei de usturoi
-1/2 ardei rosu
-1 cutie (250 ml) de smantana de gatit (se poate si cu smantana normala,fermentata )
-3 cm radacina de ghimbir tocata (sau 1 Lg de praf de ghimbir)
-1 cutie mica de compot de anans rondele,sau ananas proaspat taiat felii,12 felii)
-sare,piper
-2 lingurite sos de ardei dulce-iute
-lamaie pentru servit

MOD DE PREPARARE :


-astea sunt fish curry si tempura, ce le-am folosit.Zilele astea am sa postez retete pentru ele.Am amestecat 2 linguri de tempura cu apa rece si curry.
-crevetii decongelati (nu v-am spus ca am folositi cozi de creveti congelati) si lasati la scurs,i-am amestecat in aluatul de tempura si fish curry ,si i-am lasat asa cam 30 de minute
-intr-o tigaie,am pus 30 g unt sau putin ulei si am caramelizat feliile de ananas,dupa care le-am scos si le-am pastrat la cald

-in aceeasi tigaie incinsa am pus  usturoiul maruntit,ghimbirul maruntit,ardeiul rosu taiat cuburi, le-am calit in putin ulei,apoi am adaugat dulce de iute,sare,piper
-apoi am stins totul cu smantana lichida si am dat un clocot
-crevetii i-am prajit in ulei incins,dupa care i-am scos pe un servet de hartie pentru a se scurge de uleiul excedentar
-in sos am adaugat crevetii scursi de ulei,i-am tinut pe foc impreuna mai putin de  un minut ,dupa care am inchis focul
-deasupra am pus feliile de ananas si am presarat cu patrunjel tocat.De mancat i-am mancat stropiti cu zeama de lamaie.
Pofta buna !



15 comentarii:

  1. Waw! ce minunatie ai preparat aici! Tare mult imi place combinatia si cred ca e delicios yumi,yumi.
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. vaaai, ce-mi faci tu mie :) e combinatia mea preferata, as manca non stop creveti :)) pupicei

    RăspundețiȘtergere
  3. oau cum arata@ musai trebuie sa gust si eu!

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunat! Minunat! Este o combinatie care merita sa fie apreciata la adevarata ei valoare! Nu stiu de ce, dar pe mine ma atrag teribil combinatiile astea cu iz exotic, cum ar fi crevetii tai deliciosi cu ananas, pui cu ananas, porc cu ananas... Iar povestea ta despre Balcik imi trezeste amintiri tare placute!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca este gustos!Pare o combinatie reusita.

    RăspundețiȘtergere
  6. Wauuu,ce bine arata!Iti doresc o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Numai bunatati peste bunatati ne prezinti!!!Este minunata reteta :X Pupici!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. sotul meu mananca des creveti cu sos de portocole, ma gandesc ca s-ar putea sa ii placa reteta asta. Tot caut niste retete bune de creveti :)
    Draga mea Pansy, te invit la un concurs la mine pe blog: http://kadiasfood.wordpress.com/2012/02/05/cupcake-concurs/

    RăspundețiȘtergere
  9. kadfia draga,am vazut concursul tau si am si executat cupcakeurile.sigur ca nu-s asa cum ai aratat tu acolo,pentru ca nu am rabdare sa fac asa ceva,plus ca nu-mi place pasta cu pricina.asa ca sa muncesti atata si sa dai la o parte decoratia,mi se pare cel putin masochist.asa ca eu raman la decoratrii gustoase,chit ca nu-s aratoase fata de standardul aratat de tine.

    RăspundețiȘtergere
  10. fetelor,daca va plac crevetii,eu zic ca merita sa incer ati reteta.dulceata ei ,daca nu va place,o puteti balansa,dupa cum am spus cu suc de lamaie

    RăspundețiȘtergere
  11. Margot,in atata zapada in care inoata tara asta,sigur reteta asta o sa-ti faca placere.gandul la vremurile insorite ale verii n-o sa mai fie atat de departe.

    RăspundețiȘtergere
  12. Asta daca scapam de ninsorile ce incep maine

    RăspundețiȘtergere
  13. fetelor,daca va plac crevetii,e o reteta ce merita incercata,eu fiind o iubitoare de creveti.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...